Veselīgi tauki – kādos produktos tos varam atrast?

Veselīgi tauki – kādos produktos tos varam atrast?

Nepiesātinātie tauki palīdz cilvēka organismā uzturēt pareizo holesterīna līmeni un nostiprina imunitāti. Kādos produktos mēs tos varam atrast?

Kāpēc ir nepieciešams lietot uzturā taukus?

Mūsu organismam, lai pareizi funkcionēt, nepieciešamas daudzveidīgas uzturvielas. Lai uzturs būtu veselīgs, cilvēkam nepieciešams lietot noteiktu daudzumu olbaltumvielu, ogļhidrātu, vitamīnu un tauku. Tauki ļauj transportēt D,A,E, K vitamīnus, piedalās metabolisma procesos, ir neatņemama sastāvdaļa enzīmu veidošanas procesā.

Ikdienas plānojot veselīgu uzturu, jāizvēlas nepiesātinātie tauki un jāierobežo cieto piesātināto tauku daudzums, kuri atrodas sviestā, treknajā gaļā un kūpinājumos, ka arī piena produktos.


Kādos produktos varam atrast nepiesātinātos taukus?

Visbagātākais nepiesātināto tauku avots ir treknās jūras zivis. Tās ir bagātas ar, veselīgām un cilvēkam nepieciešamām taukskābēm, Omega-3. Uzturā vajag lietot lasi, mencu, skumbriju, sardīnes, paltusu un siļķi. Lieli Omega -3 taukskābju krājumi ir jūras produktos. Omega-3 taukskābes, kas atrodas zivīs un citos jūras produktos labvēlīgi ietekmē asinsrites sistēmu, pasargā no sirds slimībām un aterosklerozes.

Nākamais nepiesātināto tauku avots ir rieksti un augu eļļas, kuri satur Omega-6 taukskābes. Cepšanai vislabāk izmantot eļļas, kas satur mono piesātinātās taukskābes. To avots ir pirmā spieduma olīveļļa un rapša eļļa. Eļļas, kas satur poli piesātinātās taukskābes, labāk izmantot aukstas. Pie šīs grupas pieder saulespuķu eļļa, kukurūzas eļļa un sojas eļļa. Uzturu var bagātināt ar eļļām no vīnogu kauliņiem, ķirbju un sezama sēkliņām, ka arī riekstiem. Šie produkti satur taukskābes Omega-6, tāpēc tās vislabāk izmantot salātu un mērču pagatavošanai. Tomēr vērts atcerēties, ka tās neder cepšanai. Bagāta ar Omega-3 taukskābēm ir linsēklu eļļa, taču to lieto tikai aukstu, neizmanto cepšanai.