Produkti „light”: patiesība un mīti

Produkti „light”: patiesība un mīti

Maize, jogurti, saldumi, mērces, dzērieni, pat kūpinājumi un alus – visi šie produkti ir pieejami light versijā. Un gandrīz ikviens, kurš vēlās notievēt, cerīgi skatās uz šiem produktiem. Diemžēl diēta kura balstās uz light (samazinātas uzturvērtības) produktiem –bieži vien izrādās neefektīva.

Kādēļ „light” bija tik populāri? Vienkārši šie produktiem, bija jābūt glābiņam tiem, kuri neskatoties uz lieko svaru, nemaina savu uzturu, jo paniski baidās atteikties no saviem iemīļotiem produktiem. „Light” atrisināja šo problēmu – sniedza viņiem tos pašus, iemīļotos produktus, tomēr ar samazinātu cukura vai tauku saturu. Kas var būt vēl labāks cilvēkiem, kuri nepārtraukti cīnās ar lieko svaru un nevar sekot līdzi uzturam? Tomēr nē. „Light” produkti tomēr izrādījās lamatas. Vai viss, ko par tiem dzirdam, ir patiesība?

1. „Light” produkti garšo tāpat, kā to klasiskās versijas

Patiesība. Tamdēļ tie arī tika izgudroti. Cilvēki, kas cīnās ar lieko svaru, līdz ar solījumu atbrīvoties no kilogramiem, saņem produktu, kas garšo tieši tāpat kā pilnvērtīgais oriģināls – salda šokolāde, majonēze vai limonāde.


2. „Light” produkti ir veselīgāki

Mīts. Pirmkārt, lai pārtika saglabātu tai raksturīgas garšas īpašības, tai ir jāpievieno noteikti aizvietotāji. Nevaram iedomāties šokolādi, kas nebūtu salda? Cukura vietā tiek pievienoti saldinātāji, kas nesatur kalorijas. Lielākoties light produktos tas ir aspartāms – kaitīga viela, kas veicina slimību rašanos un attīstību. Otrkārt, bīstami ir uzturā lietot maztauku pārtiku. Tauki ir mums nepieciešāmi. Lai organisms varētu pareizi un veselīgi funkcionēt. Kam tauku ir par daudz, tiem ir jākonsultējas ar dietologu vai uzturspeciālistu.


3. Light produkti satur mazāk kaloriju

Mīts. Gadās, ka to var būt vēl vairāk nekā klasiskajā versijā. Ražotāji izmanto likumdošanas nepilnības un uzrakstu „light” izmanto tur, kur tam īstenība nav jābūt. Piemēram, jogurts ar samazinātu tauku saturu var saturēt divreiz vairāk cukura.


4. Light produktus var ēst neierobežotā daudzumā

Mīts. Pat, ja light majonēzē patiešām ir mazāk kaloriju, nekā parasti, tajas tāpat ir ļoti daudz kaloriju.


5. Light produkti palīdz zaudēt svaru

Mīts. Kaut arī tie nesatur cukurus, bet saldinātājus, visbiežāk tie satur samērā daudz tauku un kaloriju, kas izraisa atgriezenisku rezultātu – svara pieaugumu.


6. Light produktus nedrīkst lietot bērniem

Patiesība. Light pārtika satur daudz neveselīgu sastāvdaļu un pildvielu, kuri uztur klasiskiem produktiem raksturīgo smaržu un konsistenci. Starp tām vielām ir arī agrāk piemīnētais aspartāms, kas īslaicīgi var izraisīt galvassāpes, caureju vai gremošanas orgānu traucējumus. Īpaši jūtīgas kategorijas ir bērni, grūtnieces un sievietes, kas baro ar krūti, cilvēki ar alerģijām un kuņģa slimībām, kā arī gados vecāki cilvēki.