Kā uzlabot fizisko formu?

Kā uzlabot fizisko formu?

Nepietiekami laba fiziskā forma izpaužas parasti tad, kad steidzāmies uz autobusu, salūza lifts vai pirmo reizi pēc liga pārtraukuma ejam pārgājienā. Uzreiz nožēlojam, ka pārtraucām nodarboties ar savu fizisko formu. Vērts to mainīt un, pats galvenais, tas ir iespējams dažu nedēļu laikā.

Pamats: fiziskās aktivitātes

Slikta fiziskā sagatavotība ir netikai neregulāru treniņu rezultāts. Fizisko formu ietekmē arī tas, ko mēs lietojam uzturā, vai dzīvoja stresa, vai izguļamies un vai mums ir kaitīgi ieradumi. Neskatoties uz šiem faktoriem, fiziskā aktivitāte ir vissvarīgākais faktors. Ja nenodarbojamies ar sportu, vienkārši neesam formā. Tas ir svarīgi ne tikai, mēģinot paspēt uz autobusu vai kāpjot pa kāpnēm, bet arī citās dzīves situācijās. Pateicoties labai fiziskai formai esam mazāk pakļauti ievainojumiem, mūsu organisms ir fiziski un psiholoģiski stabilāks. Laba fiziskā forma tas arī ir skaista figūra. Divos vārdos – vieni ieguvumi. Pirmais solis ir fiziskās formas uzlabošana, tad atgriešanās pie regulārām nodarbībām.

Sākumā var būt grūti, it īpaši ja ilgus gadus netrenējaties, tamdēļ ir rūpīgi jānovērtē sava fiziskā forma. Izvēloties atbilstošo sporta veids būtu jāņem vērā vecums, veselības stāvoklis, kā arī kurš sporta veids patīk. Intervāltreniņu uzskatām par kardiotreniņu. Lieliski uzlabo fizisko formu, piegādā organismam skābekli, uzlabo sirdsdarbību un asinsriti, kā arī ļauj īsā laika posmā sadedzināt lielu kaloriju daudzumu. Intervāltermiņa tiek izmantots mainīgās intensitātes princips - sākumā veicam ļoti intensīvus vingrinājumus, pēc tam seko atpūta, tad atkal vingrojam intensīvi. Intervāla treniņi ir īsi. Ilgst mazāk nekā pusstundu, bet tiek sasniegts kārotais rezultāts. Sākumā tiem varam veltīt tikai pārdesmit minūtes. Tomēr neveicam tos katru dienu. Intervāltreniņus, pretēji izplatītam uzskatam, var iekļaut iesācēju treniņu grafikā. Tomēr šajā gadījumā vingrinājumi jāveic ar mazāku intensitāti.


Nē slinkumam

Ja jau sākam ar regulāriem trenēties, nebūs lieki parūpēties par fizisko slodzi ikdienas dzīvē. Ciktāl vien iespējams vajag atteikties no automašīnas un sabiedriskā transporta – tā vietā jāizvēlas pastaiga vai divritenis. Lifta vietā izvēlāmies kāpnes. Beidzot jāparūpējas par treniņu regularitāti. Nedrīkst pieļaut, lai pārtraukums starp treniņiem būtu lielāks par divām dienām.


Pilnvērtīgs uzturs

Veselīgs un pilnvērtīgs uzturs ir viena no laba fiziskā stāvokļu sastāvdaļām. Ja ir spēku izsīkums, tad visdrīzāk ne tikai par maz kusties, bet arī vienlaicīgi nepārāk pareizi ēdam. Neveselīgu pārtiku tādu kā fast food, ātri šķīstošas zupas, saldas un sāļas uzkodas, pilnībā jāizslēdz no ikdienas uztura, aizvietojot tos ar sabalansētu uzturu, kas ietver augstvērtīgus ogļhidrātus, olbaltumvielas, vitamīnus un mikroelementus, kuri nepieciešami organisma pareizai darbībai. Jāatsakās no baltmaizes, makaroniem un rīsiem aizvietojot tos ar pilngraudu maizi, lielu dārzeņu daudzumu, atsakāmies no sāls un biežāk gatavojam mājās. Regulāras fiziskās slodzes dēļ jāpievērš vairāk uzmanības uzturam, atkarībā no izvēlētā sporta veida ir jāizvēlas atbilstoša ēdienkarte.