Sāpošās locītavas un sports. Kā trenēties, lai neciestu locītavas un muskuļi?

Sāpošās locītavas un sports. Kā trenēties, lai neciestu locītavas un muskuļi?

Locītavu artrīts ir viena no civilizācijas slimībām. Bieži tā rodas, ja pārmērīgi nodarbojāmies ar sportu. Tomēr arī kustību trūkums apdraud locītavas.

Netikai organisma novecošana ietekmē locītavu stāvokli. To ātrāku noārdīšanos var izraisīt gēni, smēķēšana, neveselīgs uzturs, sēdošs dzīvesveids un kustības trūkums… pārāk intensīvi sportošana. Kā atrast zelta vidusceļu, kurš ļaus bez locītavu sāpēm palikt fiziski aktīvam?

Skriešanas plusi

Skriešana vienmēr ir modē. Ne katrs tomēr var nodarboties ar šo sportu. Nav šaubu, ka skriešana, it īpaši intensīva, ļoti noslogo locītavas. Pat ja skriešanas laikā nejutām sāpes, tomēr nākamajā rītā pamostamies ar pietūkušām ceļgaliem, vērts atcerēties, ka nepareizi vai pārāk intensīvi treniņi pakāpeniski bojā locītavas. Labas un veselīgas skriešanas pamats: labi skriešanas apavi, atbilstošs apģērbs, iepriekšēja iesildīšanās, stiepšanās un pareiza skriešanas tehnika. Vislabāk skriešana padodas tiem, kuri katru nedēļu noskrien no 10 līdz 30 km, pakāpeniski palielinot slodzi, nesver vairāk nekā 85 kg. Liekais svars diemžēl ir šī sporta veida kontrindikācija. Līdzīgi kā locītavu slimības un sāpes.

Ļauj locītavām atpūsties

Nelielas vai mērenas locītavu sāpes, kuras parādās treniņa laikā, ir signāls, ka pašlaik ir jāpievēršas citu ķermeņa daļu un citu veidu treniņiem. Veiciet vingrinājumus pleciem, dodieties pastaigā vai peldēt. Tas pats ir jādara jā nākamajā dienā jūtām, ka pārslogojām locītavas. Dažas atpūtas dienas ļaus tām atkopties, un tas nebūt nenozīmē kā bezdarbībā jāguļ gultā. Daudzas fiziskās aktivitātes atslogo locītavas. Pirmajā kārtā ir vingrojumi ūdenī. Peldēšana vai aqua aerobika ļoti efektīvi dedzina taukaudus un veicina ķermeņa izturību, tai pašā laikā ļaujot locītavām atpūsties. Sāpošām, artrīta nomocītām locītavām, ka glābiņš ir pastaigas. Tomēr ja parasta pastaiga liekas pārāk garlaicīga, pamēģiniet skandināvu nūjošanu. Locītavām droša ir arī braukšana ari divriteni, tomēr pie nosacījumiem, ka braucam pa līdzenu pamatni ar parastu vai trases divriteni. Sacensību braukšana ar kalnu divriteni var mums kaitēt, jo noslogo locītavas. Līdzīgi arī ir ar tenisu un tām līdzīgiem sporta veidiem, kuri noslogo gan augšējo locekļu, gan arī apakšējo locekļu locītavas. Tām pēdējām var kaitēt arī slēpošana un braukšana ar skrituļslidām. Locītavas noslogojam, dažreiz pat pārāk intensīvi, veicot vingrojumus svaru zālē vai aerobikas nodarbībās. Ja nezinām, vai varam veikt šo vingrojumu, par savām locītavu problēmām konsultējieties ar treneri vai fizioterapeitu. To jādara īpaši tad, kad locītavas patstāvīgi sāp. Tad obligāti jāatsakās no fiziskās aktivitātes, kura noslogo locītavas.